Om lejren

Udforsk alt om Ås-lejren

Der der altid rigtig mange praktiske spørgsmål når man skal med på en stor lejr, så vi har forsøgt at lave en liste med de mest efterspurgte oplysninger

 

 

Tilmeldingen åbner midt i maj 2021 og sker via Flexmind https://thoruphede.dk/aas-lejr-tilmelding/

T-Shirts. En lejr t-shirt signalere fællesskab og skalber et sammenhold for alle lejr deltagere. Derudover er en t-shirt et kært minde om den sommerlejr, hvor du mødte en masse nye spejderkammerater og gensådem du allerede kendte

Store byggeprojekter. Hvis i har planer om større byggeri eller pionering som giver adgang til personer i over 2 m. højde skal det godkendes af Lejr og Teknik inden lejren.

Førstehjælps kasse skal grupperne selv medbringe, således at mindre uheld kan klares i egen enhed. Opstår der behov for yderligere hjælp er der på lejren et hold af første hjælpere som kan træffes i informationen. Er informationen ubetjent, hænger der et døgnbetjent mobiltelefonnummer. Bliver der behov for at ringe 1-1-2 skal informationen efterfølgende underrettes.

Der vil blive taget Gruppebillede af alle grupper. Man bestiller det ønskede antal gruppebilleder ved tilmelding og får nærmere information om tid og sted ved første informationsmøde.

Fototilladelse. I løbet af lejren vil der blive taget billeder af Lejrens fotografer. De vil gå rundt på lejren og tage billeder, optage video og lave interviews. 

Disse billeder vil blive brugt af Lejren til agitationsmaterialer, på hjemmesiden, i publikationer osv. Såfremt man ikke ønsker at blive fotograferet, skal lederen meddele dette ved ankomst og igen gøre fotografen opmærksom på dette når de er i nærheden af vedkommende.

For at sikre brandsikkerheden  bedes i medbringer foranstaltninger så der står minimum 10 liter vand ved siden af jeres bål

Der er adgang til handicap venligt toilet på lejren. Er der brug for yderlige hensyn, kontaktes ”Lejr og Teknik” pr. mail: tomspejder@gmail.com

Lejrmærker udleveres ved ankomsten til lejren.

 

 

Fandt du hvad du søgte ?

Ja: det var dejligt. Besøg endelig siden igen hvis du får et nyt spørgsmål

Nej: Du er velkommen til at kontakte en i styregruppen. kontakt

Har du spørgsmål vedr lejren, se om du kan finde svar her:

ANKOMST:

Materialer må køres ind på pladsen fra lørdag kl 16.00 og frem til søndag morgen kl 06.00. Vær opmærksom på at materialet står på eget ansvar. Der vil være mulighed for at få trukket en trailer med lejrudstyr ind på pladsen om søndagen, frem til kl 12.00

Ved ankomst til lejren kontaktes Lejr og Teknik INDEN der rejses telte. Det er for at sikre at alle grupper får den bedste lejrpladsinddeling.

Deltagere må ankomme fra søndag morgen og husk indtjekning ved ankomst. Indtjekning foregår ved “indgangsporten” til lejren (se lejrkort)

Der er gratis parkering hele ugen. Trailere skal fjernes fra lejrområdet og parkeres på parkeringspladsen. Lejr & Teknik hjælper gerne med at flytte tarilerne

LEDERHÅNDBOG:

Lederhåndbogen finder du HER

SMS SERVICE: 

Kontaktpersoner for grupperne er tilmeldt 3 sms grupper

  • Generel information
  • Aktiviteter
  • Madbestilling

Ønsker I flere ledere tilmeldt disse grupper kan de gøre det ved at sende en SMS til 1910 og skrive:

  • Rejs info fornavn efternavn (Generel information)
  • Rejs aktivitet fornavn efternavn (Aktiviteter)
  • Rejs mad fornavn efternavn (Madbestilling)

SMS tjenesten vil blive nedlagt når lejren lukker.

 

AFREJSE:

Lejrpladsen skal synes inden afrejse, hvilket der er mere information om på lejren. Synlig nedbrydning må først begynde torsdag efter kl 12.00. Hvis dette ikke kan lade sig gøre, så bedes man lave en aftale med “Lejr og Teknik” på mail tomspejder@gmail.com.

Det vil være muligt at kører ind på lejrpladsen, for at hente materialer, torsdag kl 16.00 eller når “Lejr og teknik” finder det ansvarligt

 

BRANDSIKKERHED:

Der skal være minimum 10 liter vand ved hvert bålsted

 

LEJR PLADSEN:

Der skal graves fedtfælder og de må max være 1 meter i dybten.

Størrelsen på hver lejrplads af hænger af gruppestørrelse og pladsfohold. Det ud regnes med x m2 pr deltager. Hvis der medbringes mastersejl  over 50 m2, skal det i god tid aftales med Lejr og Teknik. Det samme gælder hvis I har planer om et større byggeri eller pionering som giver adgang til personer i over 2 m højde. Alt skal godkendes af Lejr og Teknik

Affald skal afleveres i lukkede sække i de opstillede containere på lejrområdet.

Vandposter. Der er vandposter forskellige steder på lejrområdet og vandposterne er KUN til afhentning af vand og ikke til vask/opvask eller tandbørstning.

Toiletter. Hver underlejr har eget toilet og man må kun bebytte tioletterne i egen underlejr

Bad, særskilt herre og dame, vil der være mulighed for på Bondegården.

Alkohol og rusmidlerSpejdere, der er tilmeldt spejder- eller seniorlejren må ikke indtage alkohol på Ås-lejren. Sker dette, vil man øjeblikkeligt blive bortvist uden tilbagebetaling af deltagergebyret.

Det er ikke tilladt at drikke alkohol i selskab med eller foran spejdere under 17 år, der er tilmeldt spejder eller seniorlejren.

Det er ikke tilladt at optræde beruset i selskab med eller foran spejdere under 17 år, der er tilmeldt spejder- eller seniorlejren. Sker dette, vil man øjeblikkeligt blive bortvist uden tilbagebetaling af deltagergebyret.

Man bærer selv ansvaret for at alkoholpolitikken overholdes, dvs. at man ikke må lukke dele af lejren af for at nyde alkohol, og på den måde lægge ansvaret over på andre.

Kniv må bæres i henhold til gældende dansk lovgivning.

Rygning incl E-cigaretter er tilladt i begrænset omfang. Med indførelse af rygerloven er indendørs rygning i hytter og spejderlokaler ikke længere tilladt, og KFUM-Spejdernes Hovedbestyrelse opfordrer til at man tillige følger bestemmelserne for skoler, børneinstitutioner mv., som indskærper, at man heller ikke må ryge på udendørs arealer, hvor børn og unge er til stede. Det indskærpes at rygning på fællesarealer er forbudt.

Mobil Pay kan bruges de steder hvor der vil være behov for at handle

Internet, computere og mobiler. Der er trådløst internet på Thorup Hede. Koden findes i informationen. Brug venligst nettet forsvarligt og download venligst ikke film mm. Vedr opladning, se længere nede på siden.

Gæster på pladsen. Vi henviser til at alle gæster på pladsen bliver i egen underlejr og vi opfordre til at alle voksne besøgende har et gyldigt coronapas

LEDERINFORMATION:

Der afholdes hver dag informationsmøder, hvor hver gruppe skal stille med en leder. På disse møder vil der blive informeret om praktiske ting og evt. ændringer i programmet. Mødet finder sted alle dage kl. 17:00 og finder sted ved scenen.

Lederne kan tilmelde sig vores sms-tjeneste som vil blive brugt til at sende mødeindkaldelser, programændringer osv.

 

ÅBNINGSTIDER:

Informationen er åben hver dag fra kl 7.30 til kl 20.00. Uden for åbningstid eller ved en midlertidig lukning i løbet af dagen vil der findes et tlf nr i receptionen som kan benyttes.

Åbningstiderne for Kiosk og 55nord butikken findes på lejrpladsen

 

OPLADNING AF MOBILTELEFON:

Der er mulighed for at få at låne en stikkontakt til opladning af mobil telefon i Informationen. Hvis man ønsker at få mobil til opladning skal Gruppen medbringe en kasse hvor gruppens mobiltelefoner kan samles. Kassen skal også indeholde en stikdåse hvor alle enheder der skal oplades, kan være. Der er kun 1 stikkontakt til rådighed til hver gruppe. Kassen kan afleveres og hentes i Informationens åbningstid af en voksen, en leder fra egen gruppe.

 

KAGE:

Der kan, på lejren, bestilles kage til gruppen. Kagen skal bestilles i Informationen senest kl 16.00 dagen før og koster 100 kr for en stor og 50 kr for 1/2 kage

 

DROP IN LEDER EVENT:

Vi planlagt lidt forkælelse og oplevelse til de ledere og stab som deltager i Ås-lejren 2021.Leder event er mandag og tirsdag aften hvor der ikke er fælles lejrbål. Det er kl. 20.00 ved scene og det varer 30-40 minutter

På sødagens informationsmøde bliver det afsløret hvad det handler om så man kan være velforberedt.

På tidligere Ås-lejre har der været aftenhygge i et cafetelt.
For at imødekomme anbefalingerne om ikke at samles for mange og ikke at sidde for tæt laves der to lederevent.
På søndagens ledermøde finder vi ud af om der skal laves mulighed for bålhygge drop-in i ”gryden” for ledere og stab.

 

 

Fandt du hvad du søgte ?

Ja: det var dejligt. Besøg endelig siden igen hvis du får et nyt spørgsmål

Nej: Du er velkommen til at kontakte en i styregruppen. kontakt

 

Senior lejren hedder Kings Cross og Stabslejren er Veteranbanen.

Indtjekning foregår i Informationshytten som er markeret som et stort i

Madudlevering og Indleveringen foregår ved Spejdergården og er markeret med et stor M

Yderligere betegnelser er beskrevet på kortet

 

Gare Du Nord (Orange Underlejr)

Sct Laurentii

Mosbjerg

Bindslev

Sct Clemens

Tornby/Vidstrup

Åbybro

Vedbæk/Nærum

Hallund

 

Grand Central Terminal (Grøn Underlejr)

Valdemar Atterdag

Vestrup

Lindholm

Hørby/Dybvad

Rakkeby

Bonderup

Knuden

Klejtrup