MUS-LEJR

 

Der afholdes som hvert år MUS-LEJR på Spejdercenteret Thorup Hede medio juni, hvor spejdere i alderen 6-11 år, fra alle korps er velkomme. 

En lejr med fuld fart, masser af smil og latter. En lejr, hvor man lugter af røg fra bålet, en lejr hvor nye venskaber skabes og gamle venner mødes.

 

I 2020 bliver lejren gennemført i weekenden 12.-14. juni og Årets tema er “Asterix og Obelix”.

Vel mødt til en god lejr på Spejdercentret Thorup Hede

 

Er der spørgsmål til lejren generelt kontakt Tonnie Ehlers på tonnieehlers@kfumspejderne.dk eller Annegrethe Pedersen på akp55@live.dk

Er der spørgsmål til tilmelding, t-shirt og økonomi kontakt Kurt Madsen på klm@has.dk

Tilmeldings informationer

Vi bruger som tidligere tilmeldingssystemet hos firmaet Flexminds, hvorfor I både ved tilmelding og kvitteringer kommer til at støde på deres navn. Møder I udfordringer undervejs, skal I ikke holde jer tilbage med at kontakte os

 

Prisen er på 185,00 kr. pr. deltager/leder/køkkentante.

Bemærk, seneste tilmelding er d. 16. april.

 

Priserne for T-shirts er også de samme som sidste år, nemlig kr. 75 for børnestørrelser og kr. 85 for voksenstørrelser (XS og op).

 

Tilmeldingssystemet gør det desværre ikke muligt at rette i tilmeldingen. Det letteste er at gå ind og lave en ny tilmelding, alternativ kontakter I Kurt pr mail og så finder vi ud af det

Når I følger dette link eller tryk i menuen på tilmelding, kommer I ind på tilmeldingssiden. Til sidst i tilmeldingen skal der tages stilling til hvordan I ønsker at betale og en af mulighederne er en bankoverførsel som I kender.

Der bliver automatisk sendt en kvittering/faktura til den mailadresse som I opgiver undervejs i tilmeldingen, husk at sende den videre hvis ikke, I som tilmelder, også står for betalingen.

Vi glæder os rigtigt meget til at vi mødes, til en spændende og indholdsrig lejr, sammen med mange glade og forventningsfulde børn.

Er der spørgsmål skal I ikke holde jer tilbage med at kontakte os.

 

 

Lejrledelsen:

Økonomi: Kurt Madsen

Lejrledelsen: Tonnie Ehlers & Annegrethe Pedersen

Underlejrledelse

Underlejr 1: Karen Nielsen

Underlejr 2: Michael Bue

Underlejr 3: Grethe Bork

 

Overpraktiskgris: Klaus Elkær Kristensen

 

Aktivitetsansvarlige: Jesper Nyvang, Rene Klitgaard, Jonna Horne, Søren Kristensen

Fotoansvarlig: Johny Kristensen

Samarit: Findes hos informationen.

Tilmelding åbner snart

Lederinformation

Vi har samlet en række praktiske informationer i nedenstående, som I vil få udleveret ved ankomsten til lejren i et hæfte (lederhåndbogen, som senere også vil findes her).  Alle informationer vil også kunne findes her på hjemmesiden.

 

Når I ankommer på lejren bedes I straks henvende jer i informationen Vi håber, at I får en rigtig god lejr.

 

Indbydelse til brug i enhederne

Vi laver en lille skabelon i word som I kan bruge til at printe og dele ud til spejderne. Link til skabelon kommer senere HER

MUS-LEJR sangen

Hver MUS-LEJR starter og slutter med MUS-LEJR sangen. Den kan med fordel printes ud og evt. klæbes ind i de medbragte sangbøger. I kan finde sangen her

Ankomst med materialer

I er velkommen til at køre materialer helt ind på lejrområdet i tidsrummet fra torsdag kl 17.00 til fredag kl 16.00. Herefter vil det ikke være muligt at have biler på lejrpladsområdet. Sæt evt teltene op torsdag aften og lav en udflugt ud af det. 

Ankomst til lejren fredag

Ved ankomst til lejren, fredag den 12. juni, bedes I henvende jer io informationen og aflevere en aldersinddelt liste 6-8, 9-11 årige og voksne. På listen bedes også oplyses navne og meget gerne et mobilnummer på den ansvarlige leder. Her vil I også få udleveret lederhåndbøger, bestilte t-shirts mm.

Efter aflæsning køres bilen til parkeringspladsen eller forlader lejren Der er ingen mulighed for at køre på lejrområdet i bil efter fredag kl. 16.00, hvor alle biler skal være ude af selve lejrområdet.

Følg skiltene og anvisningerne, så når I alle forhåbentlig uproblematisk frem til aflæsnings pladsen. Vi har traktorer der kører tunge ting og trailere ind til jeres lejr, også efter fredag kl 16.00

Ledermøde

Ledermøde foregår lokalt i hver underlejr. Underlejrlederen i hver underlejr kontakter jer ved ankomst for yderligere oplysninger.

Er der spørgsmål under lejren henvend jer meget gerne i informationen eller til jeres underlejrleder.

 

Fotografering

På MUS-LEJR er der tradition for gruppe fotografering dette foregår om lørdagen. Dette vil starte i jeres underlejr på de anførte klokkeslet i programmet. Da der er begrænset med tid bedes I havde jeres uniform/særpræg klar.

Hjælp til aktiviteterne

Aktiviteterne om lørdagen er forberedt og alle materialer er klar til brug men på mange af aktiviteterne er der brug for en ekstra hjælp. Vi beder derfor hver gruppe stille med mindst en leder, som er villig til at give en hånd med på aktiviteterne. Aktiviteterne er opdelt efter alder, efter enhederne dvs 6-8 årige og 9-11 årige.

I må meget gerne melde ind allerede ved tilmelding, hvis I har en leder, over 18 år (eller to) som har mulighed for at hjælpe ved aktiviteterne.

Underlejrlederen I jeres underlejr kontakter jer også ved ankomst.

Afgang til aktivitetsperioder samlet fra underlejre 10 minutter før start.

 

Indkvartering og Indretning af lejrplads

Lejren vil være inddelt i 3 underlejre. Hver gruppe får tildelt en lejrplads og laver deres eget lejrliv udenfor aktivitetsperioderne. Alle bor i telte og laver mad over bål. I skal selv medbringe telte, lejrudstyr (kogegrej mm) samt køletasker og madvare. 

Der er ikke flere hundrede kvadratmeter til hver enhed, men vi vil gøre vort bedste for, at hver gruppe får rimelig plads til rådighed. Derfor beder vi jer kritisk vurdere, hvor mange telte det er rimeligt at medbringe. 

På lejren er der rigeligt med brænde og rafter til alle grupper. 

Opbevaring af mad

Der er ikke mulighed for at få mad opbevaret i køleskabe på lejren. Frys evt. et par liter mælk eller andet mad og brug dette som køleelement.

Måltider

I er selvprovianterende på lejren, og skal derfor medbringe, hvad I skal spise. I opfordres til at der laves fælles bål i underlejrene, hvor 2-4 enheder deler om bålstedet og måske spiser sammen. Disse bålsteder kan også anvendes til hyggeligt samvær om aftenen.

Det store lejrbål fredag aften

Hver underlejr samles i sin underlejr kl. 20.20 til optakt til lejrbålet. Derefter går underlejren samlet til den store lejrbålsplads. Efter lejrbålet er der mulighed for hygge i egen lejr, gerne sammen med de nærmeste grupper, evt. med snobrød, popcorn m.m. Medbring selv materialer hertil.

Gudstjeneste lørdag eftermiddag

Hver underlejr samles kl. 16.00 og går i samlet flok til gudstjeneste. Husk at medbringe fane, hvis I har en.

Lejrbål lørdag aften

Lejrbålet lørdag aften foregår hos jer selv. Hvad med at lave lidt hygge og underholdning sammen med to, tre eller flere andre grupper?

Morgenandagt Søndag

Hver underlejr samles på en af underlejrlederen nærmere angivet plads.

Aktivitetsperioder

Afgang til aktivitsperioder samlet fra underlejre 10 minutter før start.

Aktivitet søndag formiddag

Søndag formiddag skal alle lejrens deltagere ud på et sjovt løb. Hver gruppe forbereder hjemmefra mindst en aktivitet, gerne flere, som passer til temaet til afvikling ved / i nærheden af egen lejrplads. Løbet finder sted søndag formiddag fra kl 9.30 til 11.30

Parkering

Se kort over Thorup Hede.

Affald

Affald skal kommes i affaldssække og lægges i de opstillede containere. Se kort i lederhåndbogen

Trailere

Da der er mange mennesker på lejren, vil vi bede om, at trailere, efter at være blevet tømt, bliver placeret på P-pladsen.

Afrejse søndag

Følg anvisningerne og hav tålmodighed.

EFTER kl. 13.30 – og når trafikregulerings folkene skønner det forsvarligt, vil der være mulighed for, at køre ind på lejrområdet med bil for at hente tungt materiel.

Forældre, som kommer for at hente børn, er velkommen til allerede at komme søndag formiddag, dels for at se deres børn opleve det afsluttende lejrbål, dels måske gøre en handel i 55° Nord.

Gør forældrene opmærksomme på inden de ankommer:

  • At parkering foregår på en mark.
  • At ingen forlader lejren før afslutningsceremonien er færdig.
  • At P-vagternes anvisninger SKAL efterkommes.
  • At hunde IKKE er velkommen men mindre de er “funktionshunde” dvs handicaphunde mm

55° Nord Butikken

Bussen fra 55° Nord er på MUS-LEJR. Her kan der købes alt i spejdergrej.

Der er åben lørdag fra 11.30 og søndag fra 10.00- 14.00.

55° Nord vil være lukket i aktivitetsperioderne.

 

Der kan ikke købes slik, is og sodavand.

Diverse

Rygning: er kun tilladt ved gruppens bålplads, hvis gruppen tillader dette.

Hunde: Hunde er ikke velkommen. Ikke alle børn er trygge ved hunde, andre har allergier. Heller ikke alle hunde er lige sociale, hvorfor det kun er funktionshunde, eks. handicaphunde, der er velkomne på MUS-LEJR. Husk gerne forældrene på dette.

Bare fødder: det er IKKE tilladt at gå i bare fødder på pladsen. Det er rigtig mange flintesten i undergrunden som er frygtelige at få op i fødderne.

 

Lejrprogram

Fredag

17.00 Deltagerne ankommer og etablerer.

20.30 Afgang til lejrbål i underlejrene. Fælles lejrbål – derefter lejrhygge i egen lejr. Straks efter lejrbålet: Fælles leder møde på lejrbålspladsen, mindst 1 leder fra hver gruppe. 

22.30 Retræte. Ro i lejren. 

Lørdag

07.00 Reveille.

09.30 – 11.30 Aktivitetsperiode 1 –   Enhederne sørger selv for drikkevarer til spejderne under aktiviteten.

11.30 Frokost og legepause. 

11.30 55° Nord åbner.

13.00 – 15.00 Aktivitetperiode 2 – Enhederne sørger selv for drikkevarer til spejderne under aktiviteten.

15.00 Pause og fri leg

16.00 Samling i underlejrene for at gå til gudstjeneste. Medbring gerne fane. 

16.15 Gudtjeneste på lejrbålspladsen

17.15 Fotografering af (se lederhåndbogen)

18.00 Aftensmad

18.30 Fotografering af (se lederhåndbogen)

19.15 Fotografering af (se lederhåndbogen)

20.30 55° Nord lukker

20.30 Jeres eget lejrbål i underlejren

22.30 Retræte. Ro i lejren. 

Søndag

07.00 Reveille

08.45 Morgenandagt i underlejren. 

09.30 – 12.00 Aktiviter rundt om på centret. Enhederne er selv ansvarlige for hver deres aktivitet. 

10.00 55° Nord åbner. Forældre er meget velkommen. 

12.00 Fælles afslutningslejrbål med alle lejrens deltagere og gæster. 

12.30 Frokost – Herefter nedbrydning (Ingen synlig nedbrydning før Frokost pausen) – Afrejse