MUS-LEJR

 

Der afholdes som hvert år MUS-LEJR på Spejdercenteret Thorup Hede medio juni, hvor spejdere i alderen 6-11 år, fra alle korps er velkomme. Der har de seneste år været over 800 deltagende børn, med ledere og stab tæt ved 1.000 spejdere på Thorup Hede.

En lejr med fuld fart, masser af smil og latter. En lejr, hvor man lugter af røg fra bålet, en lejr hvor nye venskaber skabes og gamle venner mødes.

 

I 2019 bliver lejren gennemført i weekenden 14.-16. juni og Årets tema er “Skatteøen”.

Vel mødt til en god lejr på Spejdercentret Thorup Hede

 

Er der spørgsmål til lejren generelt kontakt Tonnie Ehlers på tonnieehlers@kfumspejderne.dk eller Annegrethe Pedersen på akp55@live.dk

Er der spørgsmål til tilmelding, t-shirt og økonomi kontakt Kurt Madsen på klm@has.dk

Tilmeldings informationer

Vi bruger som tidligere tilmeldingssystemet hos firmaet Flexminds, hvorfor I både ved tilmelding og kvitteringer kommer til at støde på deres navn. Møder I udfordringer undervejs, skal I ikke holde jer tilbage med at kontakte os

 

Prisen er på 175,00 kr. pr. deltager/leder/køkkentante.

Bemærk, seneste tilmelding er d. 16. april.

 

Priserne for T-shirts er også de samme som sidste år, nemlig kr. 75 for børnestørrelser og kr. 85 for voksenstørrelser (XS og op).

 

Tilmeldingssystemet gør det desværre ikke muligt at rette i tilmeldingen. Det letteste er at gå ind og lave en ny tilmelding, alternativ kontakter I Kurt pr mail og så finder vi ud af det

Når I følger dette link eller tryk i menuen på tilmelding, kommer I ind på tilmeldingssiden. Til sidst i tilmeldingen skal der tages stilling til hvordan I ønsker at betale og en af mulighederne er en bankoverførsel som I kender.

Der bliver automatisk sendt en kvittering/faktura til den mailadresse som I opgiver undervejs i tilmeldingen, husk at sende den videre hvis ikke, I som tilmelder, også står for betalingen.

Vi glæder os rigtigt meget til at vi mødes, til en spændende og indholdsrig lejr, sammen med mange glade og forventningsfulde børn.

Er der spørgsmål skal I ikke holde jer tilbage med at kontakte os.

 

 

Lejrledelsen:

Økonomi: Kurt Madsen

Lejrledelsen: Tonnie Ehlers & Annegrethe Pedersen

Underlejrledelse

Underlejr 1: Karen Nielsen

Underlejr 2: Michael Bue

Underlejr 3: Grethe Bork

 

Overpraktiskgris: Klaus Elkær Kristensen

 

Aktivitetsansvarlige: Jesper Nyvang, Rene Klitgaard, Jonna Horne

Fotoansvarlig: Johny Kristensen

Samarit: Findes hos informationen.

Tilmelding er åben

Tilmelding er åben frem til 16. april

Lejrprogram

Fredag

17.00 Deltagerne ankommer og etablerer.

20.30 Afgang til lejrbål i underlejrene. Fælles lejrbål – derefter lejrhygge i egen lejr. Straks efter lejrbålet: Fælles leder møde på lejrbålspladsen, mindst 1 leder fra hver gruppe. 

22.30 Retræte. Ro i lejren. 

Lørdag

07.00 Reveille.

09.30 – 11.30 Aktivitetsperiode 1 – Enhederne sørger selv for drikkevarer til spejderne under aktiviteten.

11.30 Frokost og legepause. 

11.30 55° Nord og PR-boden åbner.

13.00 – 15.00 Aktivitetperiode 2 – Enhederne sørger selv for drikkevarer til spejderne under aktiviteten.

15.00 Pause og fri leg

16.00 Samling i underlejrene for at gå til gudstjeneste. Medbring gerne fane. 

16.15 Gudtjeneste på lejrbålspladsen

17.15 Fotografering af (se lederhåndbogen)

18.00 Aftensmad

18.30 Fotografering af (se lederhåndbogen)

19.15 Fotografering af (se lederhåndbogen)

20.30 55° Nord og PR-boden lukker

20.30 Jeres eget lejrbål i underlejren

22.30 Retræte. Ro i lejren. 

Søndag

07.00 Reveille

08.45 Morgenandagt i underlejren. 

09.30 – 12.00 Aktiviter rundt om på centret. Enhederne er selv ansvarlige for hver deres aktivitet. 

10.00 55° Nord og PR-boden åbner. Forældre er meget velkommen. 

12.00 Fælles afslutningslejrbål med alle lejrens deltagere og gæster. 

12.30 Frokost – Herefter nedbrydning (Ingen synlig nedbrydning før Frokost pausen) – Afrejse

Lederinformation

Vi har samlet en række praktiske informationer i nedenstående, som I vil få udleveret ved ankomsten til lejren i et hæfte (lederbogen).  Alle informationer vil også kunne findes her på hjemmesiden.

 

Når I ankommer på lejren bedes I straks henvende jer i informationen Vi håber, at I får en rigtig god lejr.

Med stor spejderhilsen Tonnie, Kurt og Annegrethe

 

Indbydelse til brug i enhederne

Vi laver en lille skabelon i word som I kan bruge til at printe og dele ud til spejderne. Link til skabelon er her

Ledermøde

Ledermøde foregår lokalt i hver underlejr. Underlejrlederen i hver underlejr kontakter jer ved ankomst for yderligere oplysninger.

Er der spørgsmål under lejren henvend jer meget gerne i informationen eller til jeres underlejrleder.

MUS-LEJR sangen

Hver MUS-LEJR starter og slutter med MUS-LEJR sangen. Den kan med fordel printes ud og evt. klæbes ind i de medbragte sangbøger. I kan finde sangen her

Liste med navne

Ved ankomst bedes I aflevere en aldersinddelt liste 6-8, 9-11 årige og voksne, med navne og meget gerne et mobilnummer på den ansvarlige leder.

Søndag formiddag

Hver gruppe forbereder hjemmefra en aktivitet som passer til temaet til afvikling ved / i nærheden af egen lejrplads.

Fotografering

På MUS-LEJR er der tradition for gruppe fotografering dette foregår om lørdagen. Dette vil starte i jeres underlejr på de anførte klokkeslet i programmet. Da der er begrænset med tid bedes I havde jeres uniform/særpræg klar.

Hjælp til aktiviteterne

På mange af aktiviteterne er der brug for en ekstra hjælp. Vi beder derfor hver gruppe stille med mindst en leder, som er villig til at give en hånd med på aktiviteterne.

I må meget gerne melde ind allerede ved tilmelding, hvis I har en leder (eller to) som har mulighed for at hjælpe ved aktiviteterne.

Underlejrlederen I jeres underlejr kontakter jer også ved ankomst.

  

Indretning af lejrplads

Der er ikke flere hundrede kvadratmeter til hver enhed, men vi vil gøre vort bedste for, at hver gruppe får rimelig plads til rådighed. Derfor beder vi jer kritisk vurdere, hvor mange telte det er rimeligt at medbringe. Affald må ikke graves ned, men anbringes i affaldssække.

Opbevaring af mad

Der er ikke mulighed for at få mad opbevaret i køleskabe på lejren. Frys evt. et par liter mælk eller andet mad og brug dette som køleelement.

Måltider

I er selvprovianterende på lejren, og skal derfor medbringe, hvad I skal spise. I opfordres til at der laves fællesbål i underlejrene, hvor 2-4 enheder deler om bålstedet og måske spiser sammen. Disse bålsteder kan også anvendes til hyggeligt samvær om aftenen.

Det store lejrbål fredag aften

Hver underlejr samles i sin underlejr kl. 20.20 til optakt til lejrbålet. Derefter går underlejren samlet til den store lejrbålsplads. Efter lejrbålet er der mulighed for hygge i egen lejr, gerne sammen med de nærmeste grupper, evt. med snobrød, popcorn m.m. Medbring selv materialer hertil.

Gudstjeneste lørdag eftermiddag

Hver underlejr samles kl. 16.00 og går i samlet flok til gudstjeneste. Husk at medbringe fane, hvis I har en.

Lejrbål lørdag aften

Lejrbålet lørdag aften foregår hos jer selv. Hvad med at lave lidt hygge og underholdning sammen med to, tre eller flere andre grupper?

Morgenandagt Søndag

Hver underlejr samles på en af underlejrlederen nærmere angivet plads.

Aktivitetsperioder

Afgang til aktivitsperioder samlet fra underlejre 10 minutter før start.

Søndagsaktiviteten

Søndag formiddag skal alle spejdere ud på aktivitet på hele lejren. Hver gruppe bedes hjemmefra forberede mindst en eller gerne flere aktiviteter/ lege til dette formål søndag formiddag fra 09.30 til 12.00.

Ankomst med materiel

For de enheder, som ønsker at transportere materialer/telte ud på lejren og evt. stille telte op torsdag aften, vil der være mulighed for at komme ind på lejren allerede fra torsdag eftermiddag kl. 16.00

Tag evt. madpakken med torsdag aften, og lav en udflugt ud af det.

Ankomst fredag

Efter aflæsning køres bilen til parkeringspladsen eller forlader lejren Der er ingen mulighed for at køre på lejrområdet i bil efter fredag kl. 16.00, hvor alle biler skal være ude af selve lejrområdet.

Følg skiltene og anvisningerne, så når I alle forhåbentlig uproblematisk frem til aflæsnings pladsen. Vi har traktorer der kører tunge ting og trailere ind til jeres lejr, også efter klokken 16.00

Parkering

Se kort over Thorup Hede.

Affald

Affald skal kommes i affaldssække og lægges i de opstillede containere. 

Trailere

Da der er mange mennesker på lejren, vil vi bede om, at trailere, efter at være blevet tømt, bliver placeret på P-pladsen.

Afrejse søndag

Følg anvisningerne og hav tålmodighed.

EFTER kl. 13.30 – og når trafikregulerings folkene skønner det forsvarligt, vil der være mulighed for, at køre ind på lejrområdet med bil for at hente tungt materiel.

Forældre, som kommer for at hente børn, er velkommen til allerede at komme søndag formiddag, dels for at se deres børn opleve det afsluttende lejrbål, dels måske gøre en handel i 55° Nord.

Gør forældrene opmærksomme på inden de ankommer:

  • At parkering foregår på en mark.
  • At ingen forlader lejren før afslutningsceremonien er færdig.
  • At P-vagternes anvisninger SKAL efterkommes.
  • At hunde IKKE er velkommen men mindre de er “funktionshunde” dvs handicaphunde mm

55° Nord Butikken

Bussen fra 55° Nord er på MUS-LEJR. Her kan der købes alt i spejdergrej.

Der er åben lørdag fra 11.30 og søndag fra 10.00- 14.00.

55° Nord vil være lukket i aktivitetsperioderne.

 

Der kan ikke købes slik, is og sodavand.

Diverse

Rygning: er kun tilladt ved gruppens bålplads, hvis gruppen tillader dette.

Hunde: ikke alle børn er trygge ved hunde, andre har allergier. Heller ikke alle hunde er lige sociale, hvorfor det kun er funktionshunde, eks. handicaphunde, der er velkomne på MUS-LEJR. Husk gerne forældrene på dette.

Lederbog

Der vil ved ankomst, fredag, blive udleveret en lille lomme udgave af lederhåndbogen, hvor vi har samlet alt det der skal husket som leder under lejren.